- "Ne možeš biti sam na ovom svetu"- da li je ovo poruka vašeg filma? Šta ste želeli da poručite publici svojom pričom?
Da, centralna ideja mog filma je da ne možeš biti sam na ovom svetu. Ovo je najvažniji koncept u mom filmu. Kupal je film o ponosu nekih ljudi koji ih gura u samoću i na kraju i u smrt. Po mom mišljenju, niko na svetu ne može da živi sam. Veoma ponosni ljudi nekad misle da mogu da žive sami, ali veoma greše jer će se u nekom trenutku naći u teškoj situaciji koju neće moći da reše sami.
- Recite nam nešto o fascinantnom Ahmadu Kupalu. Kako ste stvorili taj lik? Da li vas je inspirisala prava osoba?
Lik Ahmada Kupala je potpuno izmišljen. Pronašao sam neke primere u Iranu koji podsećaju na njega, ali njegov lik je zapravo stvoren kao salata. Kupal je kreiran kao kombinacija nekoliko različitih osobina. Na primer, voli životinje, ali mu nije problem da ih ubija. Istovremeno je nežan, pun ljubavi, ali takođe i veoma grub i okrutan! Pokušali smo da stvorimo čoveka od krvi i mesa kako bi publika mogla da ga razume što bolje.
- Pas Haiku igra važnu ulogu. Da li je on Kupalov jedini prijatelj?
Da, divni Haiku je takođe glavni lik! On je ispunio prazninu u Kupalovom životu koju je ostavio Elias. Kao što vidimo kroz flešbek, Kupalu se desio jedan strašan incident: izgubio je svog voljenog sina, Eliasa, i čini se da je tad postao neprijatelj celog sveta. A njegova veza sa svim ljudima (poput njegove žene Firozeh) postaje sve slabija i slabija.
Gubitak Haikua je najveći udarac za Kupala. Kupal je zamenio svog sina psom, zato mu je Haiku postao najbolji prijatelj. Bio je veoma usamljen nakon sinove smrti, i ne želi da ponovo doživi to traumatično iskustvo, zbog čega odbija da zavisi od nekog ljudskog bića. Ali Haikuovo samoubistvo ga uči da ne možeš pobeći od svojih problema i da nikako ne možeš biti sam na ovom svetu.
- Vaš lik je lovac, ali u ironičnom preokretu sudbine, on je taj koji je zarobljen u podrumu kao životinja u kavezu. Recite nam nešto o ovoj simbolici i kako ste se odlučili da on bude lovac koji preparira životinje?
Kada sam razmišljao o ovoj priči, dopala mi se ideja da je Kupal lovac koji sam postaje plen. Posebno mi se dopala ideja da njegovo radno mesto (radionica za prepariranje) postaje zamka, želeo sam da se zakoni karme ispolje svom snagom. Kupal se vodi jednom važnom mišlju: Onaj ko puca je onaj koji na kraju strada!
-Ovo je veoma neobičan film, kako je publika reagovala na njega do sad? Da li je reakcija u Iranu drugačija nego u drugim zemljama?
Jedinstvenost tona i jezika filma je jako bitna i to je nešto što su svi primetili. Veoma mi je drago zbog toga jer vidim da neko iz Srbije primećuje isto što i neko iz Amerike ili Irana. Od kad sam počeo da snimam kratke filmove trudio sam se da pronađem jedinstveni lični jezik koji može da se razume svuda u svetu. nadam se da ću u budućnosti moći da kreiram tu atmosferu još profesionalnije.
- Kakvo je bilo vaše iskustvo snimanja debitantskog filma?
Nakon osam kratkih filmova, ovo je moj prvi dugometražni film koji sam snimio prošle godine sa svojim bliskim prijateljima kao što su Mohammad Akbari (scenograf), Siamak Kashef Azar (izvršni producent), Majid Gorjian (direktor fotografije) i Mitra Mehtarian (menadžer produkcije). Zbog teme i specifičnosti priče nisam mogao da pronađem nijednog producenta u Iranu. Zapravo, 22 producenta su odbila moj scenario i rekla mi "NE"! 27 glumaca i glumica mi je takođe reklo "ne", zato što nisu mogli da dobiju onoliko para koliko inače zarađuju od mog projekta. U takvoj situaciji odlučio sam da snimim svoj prvi film tako što sam podigao 4 kredita sa kamatom od 24% i uz pomoć bliskih prijatelja. Naravno da sam danas veoma srećan što sam napravio tu odluku, ali bilo je teško, tako da se nadam da ću u budućnosti mnogo lakše napraviti svoj sledeći film.